Met een schone lei beginnen

Update

Sinds de samenvoeging van onze bedrijfsactiviteiten zijn we alweer meer dan een maand vol energie en enthousiasme bezig. In deze update vertellen wij u graag een persoonlijk verhaal over onze belevenissen in de eerste maand.

Starten met een schone lei

Nog niet eens een borrel genomen na de start, kwam de realiteit snel dichtbij. We zijn direct gestart met het inventariseren van lopende vraagstukken van klanten. Er lag veel informatie op verschillende plekken en er zat veel in het hoofd van mensen. Om overzicht te krijgen zijn we direct begonnen met het gebruiken van de glazen pui als whiteboard. Elke ochtend staan we nog steeds met het team rond de pui om de dag door te spreken, maar gelukkig is het grootste deel van (lang) openstaande punten is inmiddels opgelost!

Bij een storing direct de touwtjes in handen genomen

En ja hoor, net in de eerste maand een grote storing bij een van onze business partners. Klanten konden ineens niet meer bellen, of gebeld worden. Wij kregen weinig tot geen informatie van de business partner, en daarom hebben we zelf de touwtjes in handen genomen. Elke 15 minuten belden we met de leverancier. Dat gaf ons de mogelijkheid om in ieder geval de betreffende klanten een regelmatige update te geven over de voortgang – een nieuw proces voor Splinter en onze klanten. In de loop van de dag was de storing opgelost en konden we gelukkig weer verder. We zijn wel direct in gesprek gegaan met leveranciers en zijn actief aan het kijken waar we een betrouwbaardere dienst kunnen verwachten. Later meer…!

Administratie en AVG

En natuurlijk willen we ook zo snel mogelijk van (te) veel administratieve ballast af en onze backoffice zo efficiënt mogelijk inrichten. Om dat voor elkaar te krijgen hebben we daar in de eerste maand veel energie ingestoken, zodat we snel kunnen gaan focussen op waar het om draait: klanten blij maken en tevreden houden. Vanaf juni draaien we op onze nieuwe administratie-software. Op een paar kleine strubbelingen na verloopt dit naar wens. Wellicht heeft u zelfs al gezien dat de facturen een nieuw formaat hebben?

Daarnaast kregen wij, evenals velen van u, te maken met de nieuwe AVG-wetgeving. Inmiddels hebben wij de AVG geïntegreerd in onze nieuwe algemene voorwaarden en is er op de website een nieuwe privacyverklaring geplaatst. Met een aantal klanten zullen we ook een verwerkersovereenkomst sluiten – waar nodig en gewenst. Daarbij hoort natuurlijk ook de implementatie – beveiliging en veiligheid. Aangezien wij ook netwerk-beveiligings- en monitorings- tools verkopen, dragen wij er natuurlijk ook zelf zorg voor dat alles zo goed mogelijk beschermt wordt: onze eigen gegevens, maar ook die van de klant.

Onze focus voor de komende maand:

  • Bestaande klanten bedienen
  • Werken aan de kwaliteit van het klantcontact
  • Proces-implementatie en stroomlijning (van 0 naar 100 in een aantal maanden!)

Wij hebben er heel veel zin in en kijken er naar uit zoveel mogelijk klanten persoonlijk te spreken!

Bij feedback, tips of klachten zijn wij altijd direct bereikbaar!

Met vriendelijke groet,
Geertjan